تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تالار قدس حرم مطهررضوی؛ میزبان برنامه دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب | کلنگ‎زنی یادمان گلزار شهدای گمنام جبل‎ النور + ویدئو

  • کد خبر: ۱۸۴۷۳۱
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تالار قدس حرم مطهررضوی؛ میزبان برنامه دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب | کلنگ‎زنی یادمان گلزار شهدای گمنام جبل‎ النور + ویدئو
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۱۵ عنوان یادمان شهدای گمنام هم در سطح استان قرار است کلنگ زنی شود که مشهدالرضا (ع) میزبان ۵ یادمان خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت چهل و سومین هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی، صبح امروز با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

اجرای ۱۹۷۸ عنوان برنامه در سرتاسر استان

مدیرکل حفظ آثار استان در ابتدای این برنامه از ضرورت پایمردی بر هویت انقلابی و دینی ملت تأکید کرد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که ذات انسان را تهدید می‌کند، فراموشی، غفلت و ناسپاسی است. به همین دلیل، این ضرورت وجود دارد که به‌طور مداوم، ایام‎ا... یادآوری شود و تلاش‌هایی که صورت گرفته تا با برنامه‌هایی، خاطره آن سال‌های پر از حماسه و غرور دوباره یادآوری شود.

وی افزود: دشمن تلاش دارد تا بر محمل فِرَق و مذاهب مختلف، جنسیت و سایر شکاف‌های اجتماعی سوار شود و اختلافات را دامن بزند. این درحالی است که در تقویم تاریخ اسلامی و انقلابی ما، رویداد‌های فراوانی وجود دارند که در هر برهه، نشانه‌های سرشار از وحدت فراگیر ملت ما را با خود دارند. همین ماه‌های محرم و صفر که به‌تازگی سپری شد، شرایطی را رقم زد که کرد و تُرک و لُر و بلوچ و مرد و زن همه در کنار هم به عزاداری برای سید و سالار شهیدان بپردازند و زمینه‌های اتحاد و وحدت را تقویت کرد. هفته دفاع مقدس هم در زمره ایام‌اللهی است که می‌تواند وحدت را تقویت کند و به همین دلیل، تمرکز ویژه‌ای بر برنامه‌های آن خواهد شد.


سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از دو ماه است که ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، امسال در استان تشکیل شده است و در سرتاسر یگان‌های نیرو‌های مسلح و شهرستان‌ها گسترش دارد. ما بیش از ۱۵۰ ستاد فرعی ذیل ستاد اصلی در سطح استان تشکیل داده‌ایم که دامنه فعالیت‌هایشان حتی تا سطح بخش‌های استان توسعه یافته است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر حتی سامانه ویژه‌ای طراحی شده تا برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرایی می‌شود، در آن ثبت و ضبط شود. بر همین مبنا، تا یکی دو روز گذشته بیش از ۱۹۸۷ گزارش تأییدشده در سطح استان در این سامانه بارگذاری شده که مربوط به بیش از سه هزار عنوان برنامه‌ای است که در جغرافیای خراسان رضوی اجرا شده است.

تالار قدس حرم مطهر، میزبان دیدار پیشکسوتان با رهبر انقلاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح جزئیات برنامه ویژه دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس استان با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: پیشانی همه این برنامه‌ها در روز ۲۹ شهریورماه اتفاق می‌افتد؛ جایی که پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های جهاد و مقاومت از سراسر استان‌های کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس با رهبر معظم انقلاب ارتباط برقرار می‌کنند و تا به امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از استان ما برای حضور در این برنامه داوطلب هستند. این دیدار هم به‌صورت زنده در شبکه خبر و شبکه افق پخش خواهد شد و هم سایر شبکه‌ها در رسانه ملی قرار است پوشش مطلوبی از این دیدار انجام دهند تا این برنامه به‌عنوان حُسن مطلع برنامه‌های هفته دفاع مقدس، سرآغازی بر یک هفته شور و بصیرت آفرینی باشد.

وی تأکید کرد: برنامه امسال ویژگی‌هایی دارد که تقریباً در این سال‌ها کم‌نظیر است. یکی تأکید بر نقش ویژه زنان است که باعث شده تا امسال بیش از ۵۰ درصد حاضران در نشست دیدار با رهبری از بانوان فعال در هفته دفاع مقدس باشند. علاوه بر این، تأکید دیگر رهبری فرزانه انقلاب این بود که دفاع مقدس معطوف به همان هشت سال نباشد و جنگ به‌عنوان رویدادی که در طول تاریخ جریان پیدا کرده است، بتواند معارف خود را با نسل جوان هم به اشتراک بگذارد. به همین دلیل، امسال نیمی از شرکت‌کنندگان هم از جمعیت جوانان خواهند بود. براساس همین ملاحظات، به جای اینکه مراسم امسال در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شود، مقرر شده تا برای اولین بار تالار قدس در حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری این رویداد باشد.

۳۱ شهریورماه، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در بلوار نماز مشهد

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به سایر عناوین ویژه‌برنامه‌های تکریم هفته دفاع مقدس گفت: بعد از این رویداد هم در روز ۲۸ شهریورماه، مراسم بزرگداشت شهید کاوه در بهشت امام رضا (ع) و بر مزار شهید برگزار خواهد شد که ساعت ۱۶ و سخنران ویژه آن سردار نقدی خواهند بود. رژه سراسری نیرو‌های مسلح نیز همچون سال‌های گذشته در مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد و بر همین مبنا، بلوار نماز مشهد در روز ۳۱ شهریورماه میزبان برپایی رژه نیرو‌های توانمند استان خواهند بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس امسال، رویداد مشترکی است که با مشارکت شهرداری مشهد و با عنوان «نوری در نیم روز» برگزار می‌شود که پیش‌بینی ما این است تا یک ماه ادامه داشته باشد. این نمایش آیینی که به‌صورت تکرارشونده به مدت ۳۰ شب اکران خواهد شد، متمرکز بر تشریح هنرمندانه زندگی شهیدان نورعلی شوشتری و صیاد شیرازی است. برنامه غبارروبی گلزار‌های شهدا هم در دو روز یکی در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و یکی روز ششم مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد ملت برگزار خواهد شد که بیشتر جنبه اجتماعی و مردمی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: حضور بسیجیان، رزمندگان و پیشکسوتان در بیش از ۶۰ تریبون نماز‌های جمعه سطح استان هم یکی دیگر از عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است. مراکز آموزشی، مدارس و حوزه‌های علمیه هم در سال جاری، مسئولیت روایتگری و تبیین را برعهده گرفته‌اند تا در چهارچوب این تلاش‌ها، جهاد تبیین با محوریت مبانی دفاع مقدس توسعه پیدا کند.

رونمایی از ۲۸ کتاب در هفته دفاع مقدس امسال

وی افزود: آیین‌های رونمایی از ۲۸ کتاب تألیف‎شده در سطح استان اعم از مکتوب و صوتی یکی دیگر از عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است. این‌ها کتاب‌هایی هستند که به‌تازگی و به قلم نویسندگانی از استان خراسان رضوی تألیف شده و محتوای غنی و مطلوبی را برای بهره‌گیری جوانان آماده کرده است. به‌موازات این، یادواره‌های شهدا و فضا‌های نمایشگاهی در سطح استان به اکران عمومی تصاویر کمتر دیده‎شده و تجلیل از مقام شامخ شهیدان تخصیص پیدا خواهد کرد و در انتهای هفته دفاع مقدس هم کنگره ملی گرامیداشت شهدای منطقه عمومی نیشابور برگزار خواهد شد که رویدادی در امتداد کنگره ملی شهدای سبزوار است.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه مقرر شده تا سینما هویزه مشهد در هفته دفاع مقدس، ۷ عنوان از فیلم‌های تولیدشده توسط فیلم‌سازان خراسانی را به اکران عمومی دربیاورد، خاطرنشان کرد: ۱۵ عنوان یادمان شهدای گمنام هم در سطح استان قرار است کلنگ زنی شود تا در ۱۲۹ نقطه مدفن شهدا در سطح استان، ۱۰۰ یادمان ساخته شده باشد. از این میان هم مشهدالرضا (ع) میزبان ۵ یادمان خواهد بود. یادمان شهدای بوستان‌های ارم، ملت، اردیبهشت، پارک خورشید و البته گلزار شهدای گمنام جبل‌النور در بوستان کوهسنگی مشهد که قرار است خبر ویژه هفته امسال، کلنگ زنی یادمان باشکوهی باشد که قرار است در نوک قله این کوه پس از ۱۵ سال ساخته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اکران‌های عمومی و تبلیغات شهری هم از طرف شهرداری مشهد هماهنگی خوبی صورت گرفته تا ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار مفاهیم بلند ایثار و شهادت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->